Element Detail
Title :

ผลการเรียนรู้แบบผสมผสานร่วมกับกิจกรรมโครงงาน เรื่องการ จัดทำนิตยสารเบื้องต้น วิชาการผลิตสื่อสิ่งพิมพ์ด้วยคอมพิวเตอร์ สำหรับนักศึกษาหลักสูตร ประกาศนียบัตรวิชาชีพชั้นสูง วิทยาลัยอาชีวศึกษาสันติราษฎร์ในพระอุปถัมภ์ฯ

Title Alternative : The effect of Blended Learning with Project Based Learning on Basic Design Magazine in Desktop Publishing Subject for High Vocational Certificate Students of Santirat
Creator : นางสาววรรณรัตน์ คงแดง
Subject : ผลการเรียนรู้แบบผสมผสานร่วมกับกิจกรรมโครงงาน
Description :

The objectives of this research were: 1) to develop the web-based instruction with blended learning on the Basic Design Magazine from the subject of Desktop Publishing, in order to achieve the quality level and efficiency criterion at 80/80, 2) to compare the result of pretest and posttest from the blended learning module and the educational project activity of Basic Design Magazine from the subject of Desktop Publishing,
3) to study the skill improvement about the magazine page setting-up, evaluated from the project outcome of the sampling students who had joined blended learning together with the educational project activity of the Basic Design Magazine from the subject of Desktop Publishing, and 4) to study student satisfaction upon blended learning and the project of Basic Design Magazine from the subject of Desktop Publishing.
The research participant were 22 second year students who studied in vocational certificate high level, 12/1th classroom, which studied in Business Computer Department of Santirat International and Business Administration College. They were collected by Cluster Random Sampling. The research instruments were the web-based instruction with blended learning on the Basic Design Magazine from the subject of Desktop Publishing, on-line lesson quality evaluation form, learning achievement test, magazine page setting skill test, and satisfaction questionnaire. The data were analyzed by using the mean, standard deviation and t-test.
The research findings were: 1) the efficiency of web-based instruction with blended learning on the Basic Design Magazine was at 82.48/81.89 and the quality was at a good level (content
= 4.71, technical
= 4.13), 2) the learning achievement scores were significantly higher than pretest scores at .05 levels, 3) the student’s skill of magazine page setting was fulfilled at good level, and 4) the students satisfaction upon the integration of the blended learning and the project of the Basic Design Magazine was at high level.

Publisher : เทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษา
Address : กรุงเทพมหานคร
Email : feduwtd@ku.ac.th
Contributor : รองศาสตราจารย์ณรงค์ สมพงษ์, Ph.D. ,รองศาสตราจารย์จงกล แก่นเพิ่ม, คอ.ม,รองศาสตราจารย์จงกล แก่นเพิ่ม, คอ.ม
Date : March 2014 Last modified : 2016-02-03 13:59:48
Type : Independent Study
Format : PDF
Language : Thai
DegreeName : ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (เทคโนโลยีการศึกษา)
Level : master
Descipline : ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (เทคโนโลยีและสื่อสารการศึกษา)
Grantor : Kasetsart University
ไฟล์เอกสารฉบับสมบูรณ์
ผู้ใช้งานทั่วไป
Titie Name File Name File Size Download
ยังไม่มีข้อมูลงานวิจัย!